Overview
Vânia Mignone’s painting production are situated in an environment of discomfort and restlessness. It’s introduced in a scenery very significant to the history of contemporary art: the autonomy of drawing - and how much it invades and is incorporated into a very particular state. Vânia productions suggest to the viewer an emotional state, the recall of a memory and the marks it left.
Works
Biography

Vânia Mignone [1967. Campinas, Brazil. Lives ans works in Campinas, Brazil] has a Bachelor degree in Publicity and Advertisment at Pontifícia Universidade Católica de Campinas, Campinas, Brazil, and also in Artistic Education at UNICAMP, Campinas, Brazil. Selected solo exhibitions: Ecos, Museu de Artes Visuais da UNICAMP, Campinas, Brazil [2019]; Eu poderia ficar quieta mas não vou, curated by Danillo Villa, SESC Presidente Prudente, Presidente Prudente, Brazil [2017]; Casa Daros, curated by Hans-Michael Herzog, Rio de Janeiro, Brazil; Cenários, curated by Ana Magalhães, Museu de Arte Contemporânea da USP, São Paulo, Brazil [2014]. Among the group exhibitions arePor um sopro de fúria e esperança – Uma declaração de emergência climática, curated by Galciani Neves and Natalie Unterstell, Museu Brasileiro da Escultura e Ecologia, São Paulo, Brazil (2021); Crônicas Cariocas para Adiar o Fim do Mundo, Museu de Arte do Rio, Rio de Janeiro, Brazil [2021]; Língua Solta, curated by Moacir dos Anjos, Museu da Língua Portuguesa, São Paulo, Brazil [2021]; 1981/2021: Arte Contemporânea Brasileira na Coleção Andrea e José Olympio Pereira, curated by Raphael Fonseca, Centro Cultural Banco do Brasil, Rio de Janeiro, Brazil, [2021]; "Dia, noite, noite" Andrea e José Olympio Pereira Collection, curated by Júlia Rebouças, São Paulo, Brazil [2020]; 33ª Bienal de São Paulo - Afinidades Afetivas - Traveling Exhibitions, curated by Gabriel Pérez-Barreiro, Campinas, Brasília, Porto Alegre and Vitória, Brazil [2019]; Inequívoco, Fundación Canaria para el Desarrollo de la Pintura, Las Palmas de Gran Canaria, Spain [2019]; Mulheres na Coleção do MAR, Museu de Arte do Rio, Rio de Janeiro, Brazil [2018]; Mínimo, Múltiplo, Comum, curated by José Augusto Ribeiro, Pinacoteca, São Paulo, Brazil; 33ª Bienal de São Paulo - Afinidades Afetivas, curated by Gabriel Pérez-Barreiro, Fundação Bienal, São Paulo, Brazil, [2018]; Modos de Ver o Brasil: Itaú Cultural 30 anos, curated by Paulo Herkenhoff, Thais Rivitti and Leno Veras, Oca, São Paulo, Brazil [2017]; Pintura - Diálogo de Artista, curated by Fernanda Lopes, Ivair Reinaldin and Raphael Fonseca, Caixa Cultural, Rio de Janeiro, Brazil [2017]. Her works are part of public collections such as: The UBS Art Collection; Museu de Arte Contemporânea da USP; Museu de Arte Moderna de São Paulo; Museu Afro Brasil; Pinacoteca do Estado de São Paulo; Gilberto Chateaubriand Collection - Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro; Banco Itaú; Museu de Arte Brasileira da FAAP and Fundación Canaria para el Desarollo de la Pintura.

exhibitions
Publications
News
Press
Art Fairs